Prawidłowe odżywianie to klucz do dobrego zdrowia, zdrowego wyglądu i duże odporności na choroby. Zbilansowana, zdrowa dieta pozwala uzyskać wszystkie niezbędne minerały i pierwiastki śladowe. Jeśli zadaniem jest redukcja wagi, przestrzeganie zasad prawidłowego żywienia pozwoli Ci to zrobić bez dyskomfortu i głodu.

Zasady zdrowego odżywiania

Istnieje kilka zasad zdrowego odżywiania. Posiłki powinny być urozmaicone i bogate w żywność. Cotygodniowa dieta musi koniecznie obejmować mięso, ryby, owoce, warzywa i zboża – wówczas jest to zdrowa żywność dobra dla naszego organizmu.

50-60% dziennego zapotrzebowania energetycznego musi pochodzić z węglowodanów – są one niezbędne do funkcjonowania mózgu. Lepiej jednak preferować węglowodany z niektórych produktów jak chleb pełnoziarnisty, kasza gryczana, brązowy ryż, makaron z pszenicy durum itp. Dzięki nim dłużej poczujesz się pełny. Unikaj wzmacniaczy smaku, konserwantów, chemikaliów. Jeśli nie da się ich całkowicie wyeliminować, staraj się minimalizować zawartość tych pokarmów w diecie.

Jedz mniej, a częściej

Wskazane jest, aby jedzenie było podzielone na 4-6 małych porcji w ciągu dnia (1 porcja powinna być w przybliżeniu równa pojemności 1 szklanki). To dużo lepiej dla organizmu niż 1-3 duże porcje. długie przerwy między posiłkami są stresujące dla organizmu.

Porzuć tłuste sosy majonezowe – są bardzo kaloryczne, a poza tym sosy przemysłowe trudno nazwać zdrowymi. Majonez można zastąpić niskotłuszczową kwaśną śmietaną lub jogurtem naturalnym.

Nie trzeba całkowicie rezygnować z alkoholu, ale należy go ograniczyć do minimum. Najbardziej nieszkodliwym napojem alkoholowym jest dobre wino wytrawne lub półwytrawne. Możesz sobie pozwolić na kieliszek tego wina co 1-2 tygodnie.

Większość żywności powinna być gotowana, gotowana na parze lub pieczona, ale nie smażona: smażenie powoduje powstawanie substancji rakotwórczych i jest bardzo tłuste.

Nie kupuj gotowych posiłków – gotuj samodzielnie, korzystając z wysokiej jakości składników, aby dokładnie wiedzieć, co znajduje się na Twoim stole. Wybieraj produkty schłodzone zamiast mrożonych, zwłaszcza jeśli chodzi o mięso lub ryby.

Ostatni posiłek powinien być zjedzony nie później niż 2 godziny przed snem. Pełny żołądek zakłóca spokojny sen, a jedzenie we śnie jest znacznie gorzej trawione.

Stosując te kilka prostych metod mamy bardzo dużą szansę na osiągniecie zamierzonego celu i na skuteczne zrzucenie zbędnych kilogramów. Oczywiście bardzo ważna jest nasza wytrwałość w dążeniu do tego celu.