Świadomość problemów, z jakimi zmagają się dzieci na całym świecie rośnie, ale wciąż jest relatywnie niska – nawet wśród dorosłych. Jak zatem budować ją wśród najmłodszych? Od 2015 roku trwają wspólne działania organizacji humanitarnej UNICEF i producenta artykułów szkolnych firmy St-Majewski, mające na celu wsparcie materialne tych najbardziej potrzebujących oraz edukację polskich dzieci o problemach ich rówieśników w odległych zakątkach świata.

prace konkursowe- konkurs Razem idziemy do szkołyPierwszym etapem partnerstwa obu organizacji było wprowadzenie na rynek produktów szkolnych Bambino i Unipap z logotypem UNICEF. 7% ze sprzedaży każdego produktu, będącego efektem tej współpracy, przekazywane jest na wsparcie działań pomocowych UNICEF. Środki przeznaczane są na rozwój edukacji, walkę z niedożywieniem wśród dzieci i pomoc najmłodszym poszkodowanym na skutek konfliktów zbrojnych czy klęsk żywiołowych.

Dla klientów sieci Biedronka zorganizowany został ogólnopolski konkurs pt. „Razem idziemy do szkoły”, w ramach którego uczestnicy mieli za zadanie przygotować pracę plastyczną prezentującą swojego rówieśnika na drugim końcu świata.

Kilka tysięcy dzieci zaangażowało się w akcję, tworząc kreatywne i zaangażowane prace. Jednak największym sukcesem tego przedsięwzięcia była otwartość na drugiego człowieka, jaką wyrazili rodzice i dzieci, decydując się na zakup produktów szkolnych z logo UNICEF i udział w konkursie. Przygotowanie pracy plastycznej wymagało zgłębienia wiedzy na temat warunków życia dzieci na innych kontynentach, empatii, uświadomienia sobie, że nie wszystkie dzieci mają szansę na „kolorowe” dzieciństwo.

UNICEF Kalendarz2016_BACK.inddNa uczestników konkursu czekały atrakcyjne nagrody: tablety, zestawy artykułów papierniczych, wizyta w fabryce kultowych kredek Bambino, warsztaty edukacyjne w siedzibie UNICEF z pracownikami tej organizacji oraz Ambasadorem Dobrej Woli UNICEF – piosenkarką Majką Jeżowską. Dodatkowym wyróżnieniem dla laureatów było umieszczenie ich prac na łamach wyjątkowego kalendarza na rok 2016. Jury konkursowe wyłoniło 36 najciekawszych prac, które zostały opublikowane w specjalnie zaprojektowanym, sygnowanym logo UNICEF kalendarzu. Aby dalej propagować akcję i ideę pomagania dzieciom, kilkanaście tysięcy egzemplarzy tego wyjątkowego wydawnictwa trafiło do szkół i przedszkoli na terenie całego kraju.

O dotychczas przeprowadzonych działaniach Kierownik Działu Marketingu, Barbara Pikos mówi: „Zainteresowanie produktami szkolnymi z logo UNICEF było ogromne. Konsumenci z chęcią sięgali po kredki Bambino, farby, zeszyty, bloki, teczki z logo UNICEF, a także angażowali się w konkurs plastyczny, tworząc fantastyczne prace obrazujące życie dzieci na drugim końcu świata. Jesteśmy bardzo dumni i szczęśliwi, że mogliśmy wesprzeć UNICEF i wspólnie pomóc maluchom z oddalonych od nas zakątków, w których wojny, żywioły czy konflikty zbrojne uniemożliwiają dzieciom normalne życie. Wierzymy, że razem  z naszymi klientami w 2016 roku powtórzymy ten sukces”.

Na kolejne lata planowana jest kontynuacja współpracy i rozwój oferty produktów szkolnych.

St-Majewski wraz z UNICEF planują dalej pomagać najbardziej potrzebującym, budując tym samym wśród Polaków świadomość trudnej sytuacji dzieci na całym świecie.

Więcej informacji:

www.st-majewski.pl
http://www.facebook.com/KolorowySwiatBambino
www.unicef.pl
www.youtu.be/ZhszcFzbNiU – prezentacja podsumowująca akcję

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Wykop
  • Śledzik
  • Blogger.com
  • PDF